مطهری: اگر حجاب را به رفراندوم بگذاریم، جامعه به حجاب رای میدهد/ الزام بچه دبستانی ها به پوشیدن چادر، افراط است/ باید کاری کنیم دختران در محیط جداگانه آزاد باشند
انتخاب
|
سیاسی
|
چهارشنبه، 19 دی 1397 - 23:02
علی مطهری در سخنرانی خود با موضوع حجاب گفت: من بر اساس شناختی که از جامعه دارم میگویم همین امروز اگر برای حجاب رفراندوم برگزار کنیم جامعه به حجاب رای میدهد. البته در مسائل فکری و ایدئولوژیک کسی نظرسنجی برگزار نمیکند، اما بخشی از همین خانمهای بیحجاب و بدحجاب در رفراندوم به حجاب رای میدهند؛ زیرا آثار بیحجابی و بدحجابی را میدانند. بنابراین فکر نکنید اگر نظرسنجی برگزار شود همه به بیحجابی رای خواهند داد.

خلاصه خبر
به گزارش ایسنا، علی مطهری در سخنرانی خود با موضوع حجاب که در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد، گفت: من بر اساس شناختی که از جامعه دارم میگویم همین امروز اگر برای حجاب رفراندوم برگزار کنیم جامعه به حجاب رای میدهد.
البته در مسائل فکری و ایدئولوژیک کسی نظرسنجی برگزار نمیکند، اما بخشی از همین خانمهای بیحجاب و بدحجاب در رفراندوم به حجاب رای میدهند؛ زیرا آثار بیحجابی و بدحجابی را میدانند.
وی افزود: در حال حاضر جامعه ما به معنی واقعی اجبار در مورد حجاب وجود ندارد.
اگر ما شکل خاصی از حجاب را اجبار کنیم مثلا بگوییم همه چادر به سر کنند یا روبنده بزنند این به معنی اجبار است، اما وضعیت الان به شکل حجاب اجباری نیست و اگر غیر از وجه و کفین بقیه بدن پوشیده باشد حجاب است.
و هر زن و مردی در کانون خانواده می تواند التذاذ جنسی داشته باشند.
وی با بیان این که ریشه حجاب در اسلام توجه به خانواده است یادآور شد: از نظر اسلام زن و مرد حقوق متساوی و نه متشابه دارند.
مطهری بهداشت روانی جامعه، استحکام خانواده ، استواری اجتماع و حفظ ارزش و احترام زن را از مزایای پوشش اسلامی عنوان کرد و گفت: یکی دیگر از فلسفه های حجاب استحکام پیوند خانوادگی است به این معنا هر زن و مردی صرفا با همسر خود پیوند داشته باشند.
این نماینده مجلس در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان این که اختلافی درباره حد حجاب وجود ندارد افزود: آنچه اجماع بین فقها است این است که حجاب پوشش بدن به استثنای وجه و کفین است.
البته در مسائل فکری و ایدئولوژیک کسی نظرسنجی برگزار نمیکند، اما بخشی از همین خانمهای بیحجاب و بدحجاب در رفراندوم به حجاب رای میدهند؛ زیرا آثار بیحجابی و بدحجابی را میدانند.
وی افزود: در حال حاضر جامعه ما به معنی واقعی اجبار در مورد حجاب وجود ندارد.
اگر ما شکل خاصی از حجاب را اجبار کنیم مثلا بگوییم همه چادر به سر کنند یا روبنده بزنند این به معنی اجبار است، اما وضعیت الان به شکل حجاب اجباری نیست و اگر غیر از وجه و کفین بقیه بدن پوشیده باشد حجاب است.
و هر زن و مردی در کانون خانواده می تواند التذاذ جنسی داشته باشند.
وی با بیان این که ریشه حجاب در اسلام توجه به خانواده است یادآور شد: از نظر اسلام زن و مرد حقوق متساوی و نه متشابه دارند.
مطهری بهداشت روانی جامعه، استحکام خانواده ، استواری اجتماع و حفظ ارزش و احترام زن را از مزایای پوشش اسلامی عنوان کرد و گفت: یکی دیگر از فلسفه های حجاب استحکام پیوند خانوادگی است به این معنا هر زن و مردی صرفا با همسر خود پیوند داشته باشند.
این نماینده مجلس در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان این که اختلافی درباره حد حجاب وجود ندارد افزود: آنچه اجماع بین فقها است این است که حجاب پوشش بدن به استثنای وجه و کفین است.