خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 27 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کدام دانش آموزان با نیازهای ویژه به مدارس عادی می‌روند؟

ایسنا | اجتماعی و حوادث | دوشنبه، 30 دی 1398 - 05:26
معاون تشخیص، پیشگیری، تربیت بدنی و پرورشی سازمان استثنایی بر لزوم فراهم کردن شرایط مطلوب زندگی اجتماعی برای افراد معلول تاکید کرد و گفت: مناسب‌سازی معابر شهری و همچنین فضاهای آموزشی برای دانش آموزان معلول باید مورد توجه قرار گرفته و مرزبندی بین افراد سالم و معلول برداشته شود.
دانش،معلول،استثنايي،آموزان،تلفيقي،تحصيل،مدارس

معاون تشخیص، پیشگیری، تربیت بدنی و پرورشی سازمان استثنایی بر لزوم فراهم کردن شرایط مطلوب زندگی اجتماعی برای افراد معلول تاکید کرد و گفت: مناسب‌سازی معابر شهری و همچنین فضاهای آموزشی برای دانش آموزان معلول باید مورد توجه قرار گرفته و مرزبندی بین افراد سالم و معلول برداشته شود.
محمدحسن عظیم عراقی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طرح آموزش تلفیقی فراگیر اظهار کرد:‌ در قالب طرح تلفیقی، دانش آموزان آسیب دیده بینایی، شنوایی، اوتیسم با هوش بهر نرمال و بچه‌هایی که مشکل جسمی حرکتی دارند اما هوش‌بهرشان طبیعی است در مدارس عادی مشغول به تحصیل می‌شوند.
حدود ۷۰ هزار دانش آموز در مدارس عادی در قالب طرح تلفیقی تحصیل می‌کنند.
وی افزود: دانش‌آموزی که هوش‌بهرش پایین‌تر از حد نرمال باشد در مدارس خاص آموزش و پرورش استثنایی تحصیل می‌کند و در حال حاضر دانش آموزی با این ویژگی به صورت تلفیقی در مدارس عادی نداریم.
ما ۸۰ هزار دانش‌آموز در مدارس استثنایی داریم.
معاون تشخیص، پیشگیری، تربیت بدنی و پرورشی سازمان استثنایی با بیان اینکه دانش آموزان با هوش‌بهر ۵۰ تا ۷۰ در مدرسه استثنایی مشغول به تحصیل هستند گفت: البته برخی موارد وجود دارد که دانش‌آموز به عنوان مثال کم شنواست و هوش‌بهر خوبی دارد اما با توجه به اینکه دایره لغاتش کامل و کافی نیست مدتی در مدرسه استثنایی درس می‌خواند و اگر پیشرفت کرد به مدرسه تلفیقی منتقل می‌شود تا در مسیر تحصیل دچار مشکل نشود.
عظیم‌عراقی بر لزوم فراهم کردن شرایط مطلوب زندگی اجتماعی برای افراد معلول تاکید کرد و گفت: مناسب‌سازی معابر شهری و همچنین فضاهای آموزشی برای دانش آموزان معلول باید مورد توجه قرار گرفته و مرزبندی بین افراد سالم و معلول برداشته شود.
دانش آموزان معلول باید با دانش آموزان عادی در کنار همدیگر درس بخوانند و رشد کنند.
انتهای پیام