گردشگری مذهبی برای شناخت فرهنگ شیعه راهاندازی می شود
مهر
|
دین و اندیشه
|
دوشنبه، 24 دی 1397 - 12:34
مجموعه گروه تبلیغاتی MC Group آلمان به پیشنهاد رایزنی فرهنگی ایران در این کشور، پیشطرح ایجاد گردشگری مذهبی برای شناخت فرهنگ شیعه را بررسی می کند.

خلاصه خبر
به گزارش خبرگزاری مهر، سید علی موجانی، رایزن فرهنگی ایران در آلمان با سولاروف، رییس مجموعه گروه تبلیغاتی MC Group آلمان دیدار و در خصوص فعالیتهای فرهنگی مشترک گفتوگو کرد.
مسأله تصویرسازی یا برندساختن یک پدیده و مفهوم در دنیای شرق با نگاهی متفاوت از اروپا و دنیای غرب دنبال میشود؛ زیرا مناسبات درونی دنیای شرق در زمینه همکاریهای تجاری، اقتصادی و صنعتی، همیشه بر اساس اصل بازار تعریف شده و ورود ابزارهای مدرن و تکنولوژیهای رسانهای و تبلیغاتی به رغم اثرات شگفتآور آن، هنوز به میزان چندانی از موفقیت در اقناع برای سرمایهگذاری نائل نشده است.
وی ادامه داد: از سویی دیگر، بایستی فرمی متفاوت و مؤثرتر را در رابطه با فرآیندهای Nation branding ایران و منطقه در نظر گرفت.
این مفهوم به منزله آن است که میتوان یک تصویری از جامعه و ملتی را داد تا آنها هدف توجه مثبت افکار عمومی گردشگران و کنجکاوی ذاتی توریستها قرار گیرند.
موجانی گفت: پیشنهاد من به شما آن است که خلاقانهتر و با قدرت و ریسک بالاتری در خصوص این موضوع وارد عمل شوید؛ همانگونه که در مقدمه کتاب «مکاشفه و تماشا» که با حمایت مشترک وزارت خارجه ایران و آلمان نشر پیدا کرد، ما مفهومی تازه را معنا کردهایم؛ «دنیای تشیع».
در حال حاضر چندصد هزار گردشگر سالانه فقط از صحرای سینا بازدید میکنند.
ایستگاههای کناری آنها یعنی منطقه شرمالشیخ در مصر یا منطقه بحرالمیت اردن، تنها پایگاههای پشتیبان برای سفر آنها به درون سینا است.
مسأله تصویرسازی یا برندساختن یک پدیده و مفهوم در دنیای شرق با نگاهی متفاوت از اروپا و دنیای غرب دنبال میشود؛ زیرا مناسبات درونی دنیای شرق در زمینه همکاریهای تجاری، اقتصادی و صنعتی، همیشه بر اساس اصل بازار تعریف شده و ورود ابزارهای مدرن و تکنولوژیهای رسانهای و تبلیغاتی به رغم اثرات شگفتآور آن، هنوز به میزان چندانی از موفقیت در اقناع برای سرمایهگذاری نائل نشده است.
وی ادامه داد: از سویی دیگر، بایستی فرمی متفاوت و مؤثرتر را در رابطه با فرآیندهای Nation branding ایران و منطقه در نظر گرفت.
این مفهوم به منزله آن است که میتوان یک تصویری از جامعه و ملتی را داد تا آنها هدف توجه مثبت افکار عمومی گردشگران و کنجکاوی ذاتی توریستها قرار گیرند.
موجانی گفت: پیشنهاد من به شما آن است که خلاقانهتر و با قدرت و ریسک بالاتری در خصوص این موضوع وارد عمل شوید؛ همانگونه که در مقدمه کتاب «مکاشفه و تماشا» که با حمایت مشترک وزارت خارجه ایران و آلمان نشر پیدا کرد، ما مفهومی تازه را معنا کردهایم؛ «دنیای تشیع».
در حال حاضر چندصد هزار گردشگر سالانه فقط از صحرای سینا بازدید میکنند.
ایستگاههای کناری آنها یعنی منطقه شرمالشیخ در مصر یا منطقه بحرالمیت اردن، تنها پایگاههای پشتیبان برای سفر آنها به درون سینا است.