آموزش مدیریت فرایندهای کسبوکار BPM
مدیریت فرایندهای کسبوکار نهفقط یک کار یکباره و پروژهای برای یکبار است بلکه کار مستمری است که سازمان باید مرتباً انجام دهد.

مدیریت فرایندهای کسبوکار نهفقط یک کار یکباره و پروژهای برای یکبار است بلکه کار مستمری است که سازمان باید مرتباً انجام دهد.
به گزارش ایسنا، بنابر اعلام کاروکسب، شناخت فرایندها، طراحی و بهبود آنها و بعد اتوماسیون به کمک سیستمهای مدیریت فرایندهای کسبوکار، همگی در قالب چرخه مدیریت فرایند قرار میگیرند.
اگر سازمان شما از کندی امور رنج میبرد یا قادر به ارزیابی عملکرد مناسب از وضعیت سازمانی خود و پرسنل خود نیستید، بنابراین شما به مدیریت فرایند های کسبوکار نیاز دارید.
مدیریت فرایندهای کسبوکار چیست؟
برای بقا و رشد مشاغل خود در زمان فعلی، باید یکبار دیگر نکات کسبوکار را بیاموزید.
اگر به بازار نگاه کنید، بسیاری از مارکها و سازمانهایی را مشاهده خواهید کرد که در چند دهه اخیر در این عرصه حضور داشتند، اما دیگر وجود ندارند.
رهبری بازار در همه زمینهها تغییر کرده و هرچند سال یکبار شاهد تغییر برندهای تجاری هستیم که به صدر جدول فروش میرسند.
برای رسیدن بهبه بالاترین جایگاه و حفظ همان موقعیت باید سازمانهایی بسازیم که دائماً در حال تحول هستند و همیشه در حال یادگیری هستند.
به عبارت سادهتر، اگر شما بهعنوان یک سازمان میخواهید فردا زنده بمانید و رشد کنید، باید بتوانید یاد بگیرید و سازمان خود را درونی کنید و تغییر دهید و چنین تغییراتی باید ثابت باشد.
روزهایی که مدیریت ارشد برای ملاقات و تصمیمگیری و حفظ سلسلهمراتب زمان صرف میکرد تمامشدهاند.
امروز مدیرعاملان نیازی بهصرف وقت برای بهبود روند تولید یا فرایند کیفیت و تلاش برای افزایش سود نمیکنند.
صحنه تغییر کرده است.
امروزه مدیرعاملها همیشه مشغول برنامهریزی برای فردا هستند و درگیر برنامهریزی استراتژیک و همچنین سرمایهگذاریهایی هستند که سازمان را بهپیش میبرد و جریانهای سودآوری را بر مبنای بلندمدت ایجاد میکند.
آنها در حال فکر کردن برای ده، بیست و سی سال آینده سازمان هستند.
کسبوکار روزانه توسط روسای واحدهای کاربردی و تجاری اداره میشود.
عملیات روزانه از طریق فرآیندهای کسبوکار اداره میشود که بدون در نظر گرفتن افرادی که در سیستم کار میکنند، بهروشنی تعریف و راهنمایی میشوند.
پرونده ورود فرآیندهای کسبوکار به سازمان شما توسط مشتریان آغاز میشود.
در بازار که با رقابت مشخص میشود، متوجه میشوید که انتظارات مشتری نیز افزایشیافته است.
آن روزهایی که محصولی باکیفیت و بهترین قیمت توسط مشتریان ترجیح داده میشد، گذشته است.
امروز مشتریان قبل از تصمیم به حمایت از یک برند خاص، به چندین پارامتر توجه میکنند.
علاوه بر کیفیت محصول، آنها به نام سازمان، شهرت آن و همچنین تجربه مشتریان از آن محصول توجه میکنند.
یک شرکت هواپیمایی که بلیط ارزان دارد، لزوماً مشتریان زیادی را به خود جلب نمیکند.
امروز مشتریان علاوه بر تجربه داخل کابین و پاسخگویی کارکنان شرکت هواپیمایی، بهراحتی و تجربه پرواز و همچنین در دسترس بودن بلیط اینترنتی و زمان گرفتن بلیط در پیشخوانها میپردازند.
امروزه مشتریان باقدرت بالای اینترنت اطلاعاتی در مورد تجربیات خود را فوراً به اشتراک میگذارند.
سیستم مدیریت فرایندهای کسبوکار چیست؟
مطابق تعریف جیمز اف چانگ، BPMS کلاس جدیدی از نرمافزار است که به سازمانها امکان میدهد راهحلهای فناوری اطلاعات پردازش محور را تهیه کنند.
فرایند محور یعنی راهحلهای BPMS قادر به ادغام افراد، سیستمها و دادهها هستند.
BPM شکاف بین جهان گسترده و بدون ساختار همکاری و پردازش دقیق برنامههای سازمانی را پر میکند.
بهطور گستردهای دریافتهاند که فرایندهای مهم سازمانی بهطورمعمول از مرز برنامههای سازمانی عبور میکنند.
فرایندهایی مانند سفارش پول نقد یا پرداخت ممکن است شامل چندین برنامهسازمانی از قبیل گرفتن سفارش در مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، ایجاد برنامهریزی منابع سازمان فاکتورها (ERP) و سفارشهای خرید و مدیریت تولید و تحقق در مدیریت زنجیره تأمین (SCM) شود.
BPM، بهویژه در مدیریت فرایند ترکیب با خدماتی که میتوانند دادهها را به داخل و خارج از برنامههای سازمانی و سایر منابع اطلاعات منتقل کنند، راهی برای مشخص کردن تعریف، فرایندهای مدیریت و اتوماسیون مربوط به برنامههای سازمانی فراهم میکند.
BPM همچنین به فرایندهایی اجازه میدهد تا افراد و سیستمها را از خارج از شرکت به فرایند تعریفشده منتقل میکنند.
از این طریق، BPM از فرایندهای رخداده در یک شبکه مشاغل گسترده پشتیبانی میکند.
خصوصیات فرایند موجود در حال حاضر توسط BPM بهصورت زیر است:
آنها نسبت به همکاری سست و مبتنی بر ایمیل و سایر سازوکارها ساختاریافتهترند.
آنها انعطافپذیرتر از فرایندهای برنامههای سازمانی هستند و همچنین ازنظر دامنه وسیعتر از فرایندهای موجود در برنامههای سازمانی هستند و از مرزهای برنامه و شرکت عبور میکنند.
بنابراین اگر شما به دنبال طراحی و راهاندازی یک سیستم مدیریت فرایندهای کسبوکار برای سازمان خود هستید دوره آموزشی مدیریت فرایندهای کسبوکار را در دستور کار خود قرار دهید.
انتهای رپرتاژ آگهی