خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 12 تیر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ایجاد ۲ مراکز تربیت معلم ویژه آموزش استثنایی در کشور

ایسنا | استان‌ها | دوشنبه، 23 دی 1398 - 16:48
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان استثنایی کشور از تلاش برای ایجاد ۲ مرکز دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم ویژه تعلیم و تربیت دانش آموزان استثنایی در کشور خبر داد.
استثنايي،كشور،توانبخشي،تامين،دانش،دانشگاه،فرهنگيان،آموزان،مد ...

ایسنا/فارس معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان استثنایی کشور از تلاش برای ایجاد ۲ مرکز دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم ویژه تعلیم و تربیت دانش آموزان استثنایی در کشور خبر داد.
سید جواد حسینی دوشنبه ۲۳ دی در جمع مدیران مدارس استثنایی فارس در پردیس دانشگاه فرهنگیان دختر شیراز، گفت: قرار است در آینده دو مرکز دانشگاه فرهنگیان واحد خواهران و برادران مخصوص تربیت معلم ویژه تعلیم و تربیت دانش آموزان استثنایی در نظر بگیریم.
او افزود: با همکاری مشترک بین دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در تلاشیم بتوانیم ۸۰۰ نیروی توانبخشی که نیاز مدارس استثنایی است را تامین کنیم.
معاون وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه ۱۲ مرکز مشاوره و توانبخشی در سطح کشور داریم، گفت: مرکزی که در شیراز در حال آماده سازی است یکی از جامع ترین این مراکز است و سعی بر تامین تجهیزات این مرکز داریم.
وی عنوان کرد: هم‌اکنون بیش از ۸۰ هزار دانش‌آموز در یک هزار و ۶۰۰ مدرسه استثنایی کشور به‌صورت ویژه و با رویکرد تفکیک مشغول به تحصیل هستند.
حسینی با بیان اینکه برای کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی، توانبخشی و پرورشی یکی از استانداردهای مورد نیاز استاندارد فضا و تجهیزات است، عنوان کرد: برای تامین این استاندار در سطح کشور با کمبود ۲۱۰ فضا مواجه هستینم که ۱۰ فضا از این تعداد مربوط به استان فارس می‌شود.
او افزود: خوشبختانه در جلساتی که با مجمع خیرین مدرسه ساز داشتیم قرار بر این شده که زمین این ۲۱۰ مدرسه را در ایران تامین کنیم و خیرین هم قول ساخت داده‌اند.
معاون وزیر آموزش‌وپرورش ساخت سالن‌های ورزشی و چند منظوره درون مدرسه‌ای برای دانش آموزان با نیازهای ویژه را از دیگر طرح‌های حوزه کاری خود عنوان کرد و گفت : از آنجا که این دانش اموزان به ورزش و حرکات توانبخشی بسیار نیازمندند، هر چه قدر که این محیط ها نزدیک به مدرسه یا داخل مدرسه تامین شوند موثرتر است.
حسینی گفت: یکی از مشکلات در رابطه با دانش آموزان با نیازهای ویژه سرویس ایاب و ذهاب است که در طول چند سال اخیر اعتبارات آن بیش از ۷ برابر افزایش یافته اما در عین حال بیش از ۵۰ صد هزینه را در این زمینه نتوانستیم تامین کنیم.
او خاطر نشان کرد: قرار شده ظرف یک هفته آینده ۳۰ میلیارد ریال برای سرویس ایاب و ذهاب به کشور اختصاص بدهند که سهم استان فارس هم در آن مشخص خواهد شد.
رئیس سازمان استثنایی کشور استانداردسازی منابع انسانی را یک سیاست قطعی و حتمی در آموزش و پرورش دانست و گفت: با نوعی ریزش منفی در این خصوص مواجه هستیم، یعنی تعداد دانش آموزان افزایش می‌یابد اما تعداد نیروهای انسانی کاهش پیدا می‌کنند.
حسینی با اشاره به اینکه امسال بیش از ۱۷ هزار نیرو گرفته شده که نزدیک به ۶۰۰ نفر از این تعداد مربوط به معلمان استثنایی هستند، گفت: تلاش می‌کنیم به لحاظ ردیف استخدامی از سازمان امور استخدامی و تخصیص نیروهای بیشتر از طریق ماده ۲۸ و پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان این ریزش نیروی انسانی را جبران کنیم که یک بخش از نیروهای ما از توانبخشی درقالب نیروهای طرحی هستند که تعدادشان حدود ۳۵۰ نفر است.
انتهای پیام