خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

حضور دانش‌آموزان در مدارس تخریبی استان بوشهر پذیرفتنی نیست

مهر | استان‌ها | دوشنبه، 24 دی 1397 - 11:55
بوشهر - استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم رفع مشکلات کلاس‌های درس استان بوشهر گفت: حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های تخریبی مدارس استان بوشهر پذیرفتنی نیست.
دستيابي،استاندار،اشاره،گراوند،مسائل،شاهد،مدارس،استان،بوشهر،پ ...

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند صبح دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: گزارش کاملی از میزان وصول و محل هزینه پرداختی شهرداری‌های استان بوشهر به آموزش و پرورش ارائه شود.
وی اضافه کرد:‌ شهرداری‌ها باید آموزش و پرورش را جزئی از وجود خود بدانند و در راستای تربیت و آموزش فرزندان این آب و خاک همکاری لازم را داشته باشند.
استاندار بوشهر با اشاره به اینکه برخی از آسیب‌ها ناشی از عملکرد ضعیف مسئولان بوده است، ادامه داد: در صورتی که به خوبی به آموزش و پرورش پرداخته شود و پیوند بین مدرسه و خانه ایجاد شود شاهد دستیابی به موفقیت‌های بیشتری خواهیم بود.
وی با اشاره به موفقیت شهرستان دشتستان در عرصه تعلیم و تربیت، خاطرنشان کرد:‌ شاهد جدیت و دلسوزی خوبی در این شهرستان هستیم که باعث دستیابی به موفقیت در این عرصه شده است.
گراوند با بیان اینکه رقابت سالم باید بین همه مناطق آموزش و پرورش ایجاد شود، افزود: در این نشست‌ها باید مسائل بعد از کار کارشناسی مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گیرد.
وی با بیان اینکه شهردارها باید احساس کنند که دانش‌آموز هستند و عضوی از جامعه آموزش و پرورش هستند، افزود: با این نگاه شاهد حمایت بیشتری از سوی شهرداری‌ها از آموزش و پرورش خواهیم بود.
استاندار بوشهر با اشاره به افزایش ۱۷۰ درصدی پرداختی شهرداری‌ها به آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: باید کارگروهی برای بررسی این وضعیت پرداختی‌ها تشکیل شود و باید مسائل را در داخل سیستم حل کنیم و این موضوع را با گفت‌وگو مرتفع کنیم.
وی ادامه داد: همه دستگاه‌های اداری و اجرایی استان بوشهر مسائل را باید در بین خود حل کنند تا حل و فصل این مسائل به دیگر قوا کشیده نشود.
مسائل و گره‌هایی که وجود دارد را باید حل کنیم تا شاهد دستیابی به موفقیت باشیم.
گراوند با بیان اینکه در حوزه تعلیم و تربیت باید حمایت‌های بیشتری صورت گیرد، افزود: باید قبل از اینکه اتفاق ناگواری رخ دهد، آن موقع در پی رفع مشکل باشیم.
وی با اشاره به اینکه نوسازی مدارس باید بر همه مدارس نظارت کنند و مدارس تخریبی شناسایی شوند اظهار داشت: پذیرفتنی نیست که دانش‌آموزی در کلاسی که چکه می‌کند و یا امکان فروریختن دارند، تحصیل کنند.
استاندار بوشهر ادامه داد: در برخی مناطق استان با ابری شدن آسمان مدارس تعطیل می‌شود و نباید اجازه داد که دانش‌آموز در چنین کلاس‌هایی که جان آنها را تهدید می‌کند تحصیل کنند.
وی گفت: آموزش و پرورش استان بوشهر حق ندارد اجازه دهد دانش‌آموزی در مدرسه تخریبی تحصیل کند و بعد از اینکه حادثه‌ای رخ داد بخواهیم دنبال رفع مشکل باشیم.
مدارسی که قابلیت لازم برای حضور دانش‌آموزان را ندارد باید شناسایی شود و برای نوسازی مدارس اقدام شود.
گراوند خواستار همکاری همه دستگاه‌های استان برای تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان استان شد و تصریح کرد: باید مشارکت همگانی برای رفع مشکلات آموزش و پرورش استان بوشهر را شاهد باشیم.