خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سامانه مهتا شروع به فعالیت کرد

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | دوشنبه، 24 دی 1397 - 11:46
عبداللهی گفت: به دنبال ملی کردن طرح مهتا هستیم
ثبت،تجارت،عبداللهي،رئيس،وزارت،اتاق،تعاون،سامانه

رئیس اتاق تعاون ایران:
به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در جلسه صبحانه کاری درباره وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: یکی از وظایف وزارت صمت تسهیل گری کار بازرگانان است.
عبداللهی علت فقدان تامین کالا‌های اساسی را عدم نظارت جامع دانست و بیان کرد: دولت ۱۴میلیارد دلار بودجه برای واردات کالا‌های اساسی در نظر گرفته است و در صورتیکه بر این میزان از بودجه نظارت کافی وجود داشت مردم با کمبودی رو به رو نبودند.
وی به سامانه مهتا که مخفف عبارت مدیریت هوشمند توزیع اقلام اساسی است اشاره کرد و افزود: نزدیک ۷ماه است که بر روی این سامانه کار شده است و از هفته گذشته این سامانه در ۴۰ فروشگاه اجرایی شده است.
رئیس اتاق تعاون ایران به استقبال وزرا و رئیس جمهور از این سامانه اشارع کرد و گفت: با توجه وزارت جهاد کشاوری و وزارت صنعت، معدن و تجارت میتوان این طرح را به سطح ملی رساند.
عبداللهی درباره جزئیات این طرح گفت: در این طرح مشخصات گیرنده ارز ثبت شده و افراد با ثبت نام در این سامانه و ثبت کد ملی خود دارای سهمیه می‌شوند و میزان موجودی هر فروشگاه به طور دقیق درسامانه مشخص است به عبارت دیگر تا آخرین گرم کالایی که با ارز دولتی وارد شده مشخص می‌شود.
وی در پایان تصریح کرد: منتظر تصمیم نهایی برای ملی کردن این سامانه هستیم تا اتاق تعاون خدمتی را به مردم انجام دهد.
انتهای پیام/