خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

فاصله مدرسه و خانه کاهش یابد/ توسعه نیازمند تغییر رفتارها است

مهر | استان‌ها | دوشنبه، 24 دی 1397 - 11:36
بوشهر - مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: برای دستیابی به موفقیت باید فاصله مدرسه و خانه کاهش یابد.
انجمن،نيازمند،مربيان،اوليا،توجه،آموزش،پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، نورعلی عباس‌پور صبح دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: توجه به نشست‌های آموزش و پرورش همواره از تاکیدات وزیر آموزش و پرورش بوده است.
وی با بیان اینکه وظایف بسیار مهمی بر عهده نشست‌های شورای آموزش و پرورش قرار دارد، اضافه کرد: این شورا از شوراهای ویژه استان است و با حضور نخبگان برگزار می‌شود و افراد و نهادهای هر استان در این شورا حضور دارند.
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تاکید وزارت آموزش و پرورش بر تمرکززدایی و مدرسه‌محوری در آموزش و پرورش بیان کرد: توجه به بعد پرورشی و آموزشی مد نظر است.
وی با بیان اینکه هر تغییری در جامعه نیازمند تغییر رفتار افراد است ادامه داد: وقتی به فرهنگ مترقی و به‌روز توجه نشود به توسعه دست نخواهیم یافت و باید در مسیر تغییر رفتارها حرکت کنیم.
عباس‌پور با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی نیازمند توجه به آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: ائتلافی در کشور تشکیل شده است که همه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی بسیج شوند.
وی تاکید کرد: برای اینکه به اینجا نرسیم و این آسیب‌ها شکل نگیرد، باید در مدارس به این مسائل پرداخته شود و مسائل به خوبی بیان شود و با تغییر رفتارها نسبت به پیشگیری از آسیب‌ها اقدام شود.
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر خانواده‌ها همراهی نکنند آموزش و پرورش راه به جایی نخواهد برد، افزود: باید فاصله مدرسه و خانه را نزدیک کنیم.
وی با بیان اینکه باید در حوزه تعلیم و تربیت مطالبه‌گری مناسب انجام شود، گفت: فعالیت‌های متعددی در حوزه انجمن اولیا و مربیان در دست اقدام است و با محدودیت‌هایی روبرو هستیم که رفع این محدودیت‌ها نیازمند مشارکت است.