تهدید های جنگ نرم برای دانش آموزان/ رفتارهای پرخطر ریشه در مشکلات روانی دارد
حاتمی گفت: جنگ نرم آسیبهای تهدیدهایی که دشمن راه انداخته است است و نگرش دانش آموزان و خانوادههای ما را تحت تاثیر قرار میدهد.
سرپرست سازمان روانشناسی مطرح کرد؛
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حاتمی سرپرست سازمان روانشناسی در پنجمین همایش ملی روانشناسی مدرسه که در کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار کرد: اعلام عمومی ارسال مقالات از سال گذشته براساس اهداف آموزش خلاف، آسیبهای اجتماعی و روانی، روانشناسی مدرسه، مدرسه زندگی، هدایت تحصیلی، نظام استعدادیابی انجام شد.
وی افزود: طی سه داوری از میان ۸۵۰ مقاله ارسالی ۳۴۰ مقاله انتخاب و بیش از ۶۰ سخنرانی امروز در نظر گرفتیم همچنین کارگاههایی در این همایش در نظر گرفته شده است.
حاتمی با اشاره به اینکه امسال از مقالات برتر در مجلات علمی و پژوهشی چاپ خواهد شد، گفت: مقالات نباید فقط در بایگانی دانشگاه باشد بلکه باید اثر آن را در جامعه مشاهده کنیم.
رئیس سازمان روانشناسی با بیان اینکه عتقاد ندارم که سه وزارتخانه متولی آموزش کشور باشد، اظهار کرد: دانشگاه مسئول تولید علم است و آموزش و پرورش نیازمند پیوندی است که ارتباط دانشگاه و مدرسه را حفظ کند.
وی بیان کرد: اکنون در دهه پنجم انقلاب اسلامی هستیم و تهدیدهای فرهنگی و اقتصادی بسیاری را گذراندیم، اما امروز به عنوان دانش پژوه و سرپرست نظام روانشناسی نگرانی خودم را از جنگ نرمی که دشمن راه انداخته است اعلام میکنم، آسیبهای این تهدیدها جنگ نرم است و نگرش دانش آموزان و خانوادههای ما را تحت تاثیر قرار میدهد.
حاتمی ادامه داد: استرس، اختلالات خلقی نگران کننده است و دشمن در این حوزهها اقدام کرده است و در این میان مدرسه خط مقدم پیشگیری است و باید اتاق فکری برای مقابله با آن داشته باشیم.
رئیس سازمان روانشناسی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش مهمترین نهاد ما در ایجاد رفتار است، گفت: یک بخشنامه ابلاغی وزیر در کوچکترین روستا اثرگذار است.
وی افزود: در مدرسه ۲ مساله داریم یکی رفتارهای پرخطر است و طی تحقیقی دریافتیم که تمام مولفههای رفتارهای پرخطر ریشه روانی دارد منجر به افت تحصیلی شده لست بنابراین وجود مشاور و روانشناس در مدرسه ضروری است.
حاتمی با اشاره به ۹۰ درصد دانش آموز رفتار خوب دارند، گفت: باید این رفتارهای خوب را حفظ و ارتقا دهیم؛ البته اکنون در آموزش و پرورش طرحهای خوبی برای مقابله با آسیبهای اجتماعی میشود.
رئیس سازمان روانشناسی با اشاره به اینکه بعد از جنگ و برای حفظ انقلاب باید مهمترین اقدام ما حفظ دانش آموز و آموزش و پرورش باشد، تصریح کرد: سازمان نظام روانشناسی کشور ظرفیتی خوب دارد و کارگروههایی با آموزش و پرورش تشکیل دادیم از جمله اقدامات مربوط به این کارگروه راه اندازی مراکز تخصصی برای ارجاع بیماران، کمک به ارتقای سواد سلامت روان است.
انتهای پیام/