۱۸۰۰ بنای تاریخی، جاذبههای طبیعی و صنایعدستی نشان از قدمت همدان دارد
استاندار همدان گفت: نام و آوازه همدان در حوزههای مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، موقعیت جغرافیایی همدان، راههای ارتباطی استان و آب و هوای مطلوب، همدان را مورد توجه جامعه جهانی به عنوان پایتخت گردشگری آسیا قرار داده است و ما میتوانیم از این جایگاه نهایت بهره را برای استان ببریم و بهترین سرویسها را به گردشگران ارائه دهیم.

استاندار همدان گفت: نام و آوازه همدان در حوزههای مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، موقعیت جغرافیایی همدان، راههای ارتباطی استان و آب و هوای مطلوب، همدان را مورد توجه جامعه جهانی به عنوان پایتخت گردشگری آسیا قرار داده است و ما میتوانیم از این جایگاه نهایت بهره را برای استان ببریم و بهترین سرویسها را به گردشگران ارائه دهیم.
به گزارش ایسنا، سید سعید شاهرخی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان با بیان این که یکی از مهمترین محورهای توسعه استان همدان گردشگری است، گفت: بیش از ۱۸۰۰ بنای تاریخی، جاذبههای طبیعی و صنایعدستی نشان دهنده قدمت تاریخی همدان است.
وی بیان کرد: ستاد اجرایی به اقتضای فرصت باقیمانده باید جلسات فعال و مستمر را تشکیل دهد و با تشریک مساعی سایر اعضا برنامه مفیدی را ارائه و سپس اجرا کنند.
وی با اشاره به اقدامات مهم کمیتهها افزود: تمامی کمیتهها و فرمانداران باید به فرهنگ عمومی گردشگری و مهمان نوازی، با توجه به پیشینه تاریخی و تمدن استان همدان توجه خاص داشته باشند و آموزش عمومی به رانندگان تاکسی، صنوف مختلف و عموم مردم را مد نظر قرار دهند.
وی ادامه داد: به کارگیری سازمانهای مردم نهاد در حوزههای مختلف فرهنگ، خدمات و … میتواند کمک بسزایی در جذب گردشگر داشته باشد.
شاهرخی افزود: همه دستگاهها باید هر آن چه در توان دارند را به کار گیرند تا همدان را در شأن و شایستگی اش نشان دهند.
وی در ادامه با بیان این که استان همدان از امنترین استانهای کشور است، گفت: برای بالابردن ضریب امنیتی، انتظامی در جادهها آمادگی لازم همراه با تدابیر خاص نوروزی وجود داشته باشد، هم چنین با روشهای اخلاقمدارانه و بازدارنده سطح جادهها و شهرها را ایمن کنند و با اطلاع رسانی و آموزش و نصب علائم بازدارنده از مسافران نوروزی استقبال کنند و برگ جریمه آخرین گزینه در جادهها باشد.
وی افزود: نارضایتی مسافران از سرویس بهداشتی و نمازخانهها به هیچوجه مورد غفلت قرار نگیرد.
وی در ادامه با تاکید بر نقش رسانهها و به ویژه صدا و سیما در جذب گردشگران افزود: رسانهها یار همراه و مؤثر این حوزه هستند و میتوانند در جهت ارتقای جایگاه استان همدان نقش مهمی داشته باشند و فرهنگ غنی، منابع تفریحی، توریستی و آوازه بین الملی استان همدان را به گردشگران معرفی کنند.
وی در ادامه بیان کرد: بزرگترین هدف ما برای جذب گردشگری، استان تهران و استانهای همجوار و همچنین خوزستان است و با افزایش گردشگر علاوه بر این که شرایط هتلداران بهبود مییابد؛ میتواند در حوزههای اقتصادی، فرهنگی و زیر ساختها نیز تأثیر مثبتی داشته باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در ادامه گفت: در نوروز ۹۷ بیشترین گردشگران بازدیدکننده از همدان با اولویت بازارهای هدف، از استانهای تهران، آذربایجان شرقی و مازندران و کمترین گردشگران از استانهای یزد و هرمزگان بوده اند.
علی مالمیر افزود: در نوروز ۹۷ تعداد ۱۴ نمایشگاه صنایع دستی، ۶۴ نوروزگاه در استان دایر و ماندگاری گردشگر بین ۲ الی ۳ شب در همدان بوده است.
وی هم چنین خاطرنشان کرد: غار علی صدر و آرامگاه بوعلی سینا بیشترین میزان گردشگران را به خود جذب کردند و میزان رضایتمندی گردشگران نسبت به سال قبل حدود ۶۲ درصد و بازدید از اماکن تاریخی ۶۹ درصد رشد داشته است.
انتهای پیام