خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۱۱ میلیارد تومان زکات در زنجان جمع‌آوری‌ شده است

مهر | استان‌ها | دوشنبه، 24 دی 1397 - 10:52
زنجان-مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: استان زنجان جزو رتبه‌های برتر کشوری در پرداخت زکات است و در زنجان، امسال از بیش از ۱۱ میلیارد تومان زکات جمع‌ آوری‌شده است.
فرهنگ،هزينه،پرداخت،استان،زنجان،زكات

به گزارش خبرنگار مهر، هدایت صفری صبح دوشنبه در جلسه شورای زکات، افزود: خوشبختانه فرهنگ زکات در استان زنجان به خوبی جا افتاده است.
وی اظهار کرد: استان زنجان جزو رتبه‌های برتر کشوری در پرداخت زکات است و در زنجان امسال از بیش از ۱۱ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری‌شده و هدفگذاری امسال برای جمع آوری زکات در استان ۱۳ میلیارد تومان است.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به رشد ۳۷ درصدی پرداخت زکات در استان زنجان نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شورای زکات در ۶۶ درصد روستاهای استان زنجان باهدف نهادینه کردن فرهنگ زکات در بین جامعه هدف تشکیل‌ شده است.
صفری تأکید کرد: زکات جمع‌آوری‌ شده در استان زنجان، در قالب زکات واجب، مستحبی و فطریه بوده است و در تأمین نیازهای معیشتی خانواده‌های نیازمند، هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان، پرداخت جهیزیه زوج‌های نیازمند و کمک‌ هزینه درمانی بیماران صعب‌العلاج هزینه شده است.
وی افزود: ۶۲ درصد از درآمدهای زکات برای نیازمندان و ۳۸ درصد برای اجرای طرح‌های عمرانی هزینه می‌شود و توسعه و ترویج فرهنگ پرداخت زکات در جامعه باید به جد مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ابراز کرد: رسالت شورای زکات گفتمان سازی و جریان سازی در حوزه ترویج و فرهنگ‌سازی پرداخت زکات در جامعه است.