خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 09 تیر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

واکنش پلیس راهور به مطالبه‌گری از پلیس هنگام آلودگی هوا

ایسنا | اجتماعی و حوادث | چهارشنبه، 11 دی 1398 - 10:47
جانشین معاونت عملیات ترافیک راهور ناجا گفت: همواره با تشدید آلودگی هوا در پاییز از پلیس مطالبه‌گری می‌شود در حالی که نامی از نهادهای اصلی متولی برده نمی‌شود و آن‌ها حالت انفعالی می گیرند.
آلودگي،كاهش،پليس،خودروها،نهاد،سوخت،هوا،ابراهيمي،متولي،يورو

جانشین معاونت عملیات ترافیک راهور ناجا گفت: همواره با تشدید آلودگی هوا در پاییز از پلیس مطالبه‌گری می‌شود در حالی که نامی از نهادهای اصلی متولی برده نمی‌شود و آن‌ها حالت انفعالی می گیرند.
به گزارش ایسنا سرهنگ رسول ابراهیمی در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه حدود ۱۷ تا ۱۸ نهاد و سازمان با موضوع آلودگی هوا در ارتباط هستند، اظهار کرد: تعداد زیادی نهاد به‌نوعی در خصوص کاهش آلودگی مسئولیت دارند که مشخص نیست هنگام بروز آلودگی هوا کجا هستند و پاسخگوی وضعیت موجود نیستند.
وی ادامه داد: ادارات و دستگاه‌ها از ابتدای سال یک تقویم عملیاتی و برنامه مدیریتی کلان برای کاهش آلودگی فصل پاییز ندارند و هنگام بروز آلودگی ، پلیس به عنوان آخرین نهاد از سوی جامعه مورد مطالبه‌گری واقع می شود و تمام مشکلات به سمت پلیس سر ریز می‌شود در حالی که نامی از نهادهای اصلی متولی برده نمی‌شود و آن‌ها حالت انفعالی می‌گیرند و نقش خود را به‌درستی ایفا نمی‌کنند.
جانشین معاونت عملیات ترافیک راهور ناجا با تاکید بر اینکه روش‌های سنتی در این حوزه پاسخگو نیست، خاطر نشان کرد : گرچه پلیس ، قوانین و مقررات وضع شده را اجرا می‌کند اما نمی‌توان همیشه از حرکت و تردد خودروها به صورت یک به یک جلوگیری کرد و برای کاهش آلودگی و تردد خودروها جریمه وضع کرد چرا که بازدارندگی همیشه وجود ندارد.
ابراهیمی اضافه کرد : تمرکز پلیس بر موضوع معاینه فنی و دودزا بودن خودروها، عمده توان این نهاد را می گیرد چراکه وظیفه پلیس انتظام بخشی به عبور و مرور و کاهش تصادفات است در حالی که بیشتر فعالیت‌های آن برای کاهش آلودگی است.
وی در خصوص کیفیت سوخت خودروها گفت: در حال حاضر سوخت مصرفی در اروپا بر اساس استاندارد یورو ۶ است این در حالیست که در تهران سوخت یورو ۴ و خودروهای دیزلی از یورو ۲ استفاده می‌شود که چالش بزرگی است و سوال اینجاست که چرا برنامه‌ای از سوی دستگاه های مربوطه برای ارتقای وجود ندارد.
به گزارش رادیو گفت و گو ابراهیمی به گسترش خودروهای برقی برای کاهش آلودگی هوا اشاره و اظهارکرد: دولت باید دستگاه‌های متولی را برای کاهش مصرف سوخت فسیلی مکلف کند و از آن‌ها در این خصوص برنامه بخواهد.
انتهای پیام