چاپ دو کتاب جدید درباره تبلیغات و نظریههای مرتبط
دو کتاب «اصول تبلیغات» و «مدلها و نظریههای تبلیغات» نوشته زهرا مهدوی توسط انتشارات فریش منتشر و راهی بازار نشر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، دو کتاب «اصول تبلیغات» و «مدلها و نظریههای تبلیغات» نوشته زهرا مهدوی بهتازگی توسط انتشارات فریش منتشر و راهی بازار نشر شدهاند.
نویسنده ایندوکتاب میگوید تبلیغات در جهان امروز مثل بسیاری از فعالیتهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، امری قانونمند و مشمول قواعد و مقررات خاص است و کمتر کشوری را میتوان پیدا کرد که واحدهای کوچک و بزرگ اقتصادیاش، در مجموعه فزاینده تولید و فروش کالا و خدمات، از ابزار تبلیغات به شکل حرفهای آن بهره نبرند و قوانین و مقرراتی در اینزمینه نداشته باشد.
کتاب «اصول تبلیغات» ۸ فصل دارد که هرکدام از اینفصول درباره موضوعات مختلف و اطلاعات موردنیاز برای علاقهمندان به موضوع تبلیغات هستند.
فصل اول درباره تعریف و مفهوم تبلیغ است و فصول بعدی هم مخاطب کتاب را با فنون، الگوها، انواع ابزار تبلیغ و در نهایت سنجش اثربخشی تبلیغات آشنا میکنند.
اینکتاب با ۱۱۸ صفحه، شمارگان ۲۲۰ نسخه و قیمت ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است.
کتاب «مدلها و نظریههای تبلیغات» هم ۳ فصل دارد که نویسنده در آنها، به مفهوم تبلیغ، مدلهای تبلیغ و سرانجام نظریههای تبلیغ پرداخته است.
مهدوی همچنین در مقدمه کتاب، مدل تبلیغات آلمان نازی را برای موفقیت حزب نازی در آلمان و گسترش قدرتش در اروپا مثال زده است.
مدل پنج ام، مدل آیدا، مدل داگمار، مدل اف سی بی، مدل آر پی جی، مدل سوات، مدل مک کارتی، نظریه نیاز مخاطب، نظریه تمایلات مخاطب، نظریه حفظ منافع عامه، نظریه مخاطب سرسخت، نظریه عناصر خاص در تبلیغات، نظریه اثربخشی تبلیغات و ...
از جمله عناوین فصول اینکتاب هستند.
در قسمتی از اینکتاب میخوانیم:
«کاتلر» معتقد است که فعالیتهای ترغیبی و تشویقی، بخشی از اطلاعات است که از جمله در قالب پیام شرکت به منظور تحریک آگاهی، علاقهمندی و خرید محصولات و خدمات مختلف شرکت، طراحی شده است.
ترویج شامل فعالیتهایی میشود که مزایای کالا را به آگاهی میرساند و مشتریان هدف را تشویق به خرید آن میکند.
برخی معتقدند که ترویج یا ارتباطات بازاریابی شامل فروش شخصی، تبلیغات، روابط عمومی، ترویج فروش، بازاریابی مستقیم و مکان فروش و بستهبندی است.
شرکتها از تبلیغات، ارتقای فروش، فروشندگی شخصی، و روابط عمومی برای پخش پیامهای که برای جلب توجه و ایجاد علاقهمندی است، استفاده میکنند.
اینکتاب هم با ۱۱۵ صفحه، شمارگان ۲۲۰ نسخه و قیمت ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان به چاپ رسیده است.