خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 18 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

همه مسئولان استان بوشهر باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 04 دی 1398 - 12:17
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر با تاکید بر رعایت اخلاق اسلامی و تکریم ارباب و رجوع گفت: همه مسئولان استان بوشهر باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند.
بوشهر،اداري،اجرايي،سيستم،قرار،استانداري،مديران،تاكيد،استان،ق ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حسن ابراهیمی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر با قدردانی از توجه مسئولان ادارات به مطالبات مردم اظهار داشت: شکل‌گیری سیستم اداری باید به گونه‌ای باشد که پاسخگویی به مطالبات مردم باشد.
وی، با بیان اینکه بدون مردم، کارکرد سیستم اداری بی‌معناست، افزود: نتیجه سیستم اداری باید پاسخگویی به مطالبات مردم و با شناخت دقیق عمل شود و افزایش رضایت‌مندی مردم از اولویت‌های سیستم اداری است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر با تاکید بر توجه به اخلاق اسلامی در مراجعه مردم به ادارات گفت: تکریم ارباب و رجوع و رفع دغدغه و دل‌مشغولی‌های مردم با اخلاق نیکو و اسلامی می‌تواند اثربخش باشد و احساس زبان مشترک در رسیدگی به مشکلات مردم باید مد نظر قرار بگیرد.
ابراهیمی رعایت نظم و انضباط یکی از اولویت‌های سیستم اداری دانست و تاکید کرد: رعایت نظم در همه سطوح جامعه از تاکیدات دین اسلام است و نظم باید از خودمان آغاز شود تا در جامعه تسری یابد
وی، پاسخگویی به مطالبات مردم با اخلاق اسلامی و رعایت نظم را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: همه مسئولان استان بوشهر باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر استقرار نظم در سیستم اداری را حل مشکل دانست و افزود: رعایت نکردن نظام در سیستم اداری مشکل‌ساز است و پیشگیری از بروز مشکلات با رعایت نظم و انضباط در ادارات ضرور‌ی است.
ابراهیمی برطرف شدن نارضایتی مردم را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: در سیستم اداری باید پویایی، تحول، نوآوری و کارآیی در اولویت قرار بگیرد و تنظیم سیستم اداری با کارآمدی دقیق و به‌روز باید زمینه حل مشکلات را فراهم کند.
وی، با تاکید بر توجه به آموزش کارکنان در تحول اداری گفت: حل مشکلات و تخلفات اداری باید با ارائه آموزش‌های لازم مورد توجه قرار بگیرد و قانون و مقررات در ادارات حاکم شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر تسهیل‌گری در ادارات را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: برای جلوگیری از بروز آسیب در سیستم اداری باید آموزش کارکنان مورد توجه قرار بگیرد و در این راستا تلاش برای رفاه و حل معیشتی کارکنان باید در اولویت قرار بگیرد.
ملاقات‌های چهره به چهره مدیران تمام دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر با مردم در روزهای دوشنبه
مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری بوشهر نیز با تاکید بر هموار شدن مسیر خدمت رسانی به مردم افزود: باید راههای رسیدگی به مطالبات مردم هموارتر شود.
عباس قلی‌پور با تأکید بر لزوم ارائه خدمات رسانی بهینه مدیران اجرایی به مردم در نقاط مختلف استان اظهار داشت: مدیران موظف هستند در هر شرایطی در راستای خدمت رسانی به مردم اهتمام ورزند و هیچگونه اهمال و کم کاری در رسیدگی به مشکلات مردم پذیرفتنی نیست.
وی از برپایی ملاقات‌های مردمی مدیران تمام دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر در روزهای دوشنبه خبر داد و افزود: هرچند پیش از این، ملاقات‌های مردمی در روزهای مختلف توسط دستگاه‌های اجرایی انجام می‌گرفت، ولی با دستور استاندار و به منظور فراهم شدن زمینه دیدار مستمر و موثرتر مدیران با مردم، از هفته آینده تمام دوشنبه‌ها از ساعت 8 تا 12 ملاقات مردمی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بدون وقفه برپا خواهد شد.
مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری بوشهر خاطرنشان کرد: روزهای دوشنبه در ساعات اعلام شده هیچگونه جلسه نباید برگزار شود و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به انجام ملاقات‌های مردمی و رسیدگی جدی به مشکلات مردم اهتمام ورزند.
وی بیان کرد: تقاضاهای ملاقات عمومی از طریق سامانه 111 ثبت و اقدامات لازم در این خصوص انجام می‌شود.
قلی‌پور تصریح کرد: معاونان ادارات کل و مدیران زیرمجموعه نیز حتی‌الامکان در ملاقات‌های عمومی حضور داشته باشند تا مشکلات مردم با دقت بیشتری بررسی و رفع شود.
وی بیان کرد: ارزیابی عملکرد فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی در خصوص ماده شش حمایت از حقوق مصرف کنندگان و همچنین ارزیابی عملکرد فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی در ارتباط با ماده 8 قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مورد تاکید قرار دارد.
ضرورت پایش سلامت اداری و مبارزه با فساد و صیانت از حقوق مردم
قلی‌پور افزود: پایش سلامت اداری و مبارزه با فساد و صیانت از حقوق مردم در دستگاه‌های اجرایی و همچنین ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری ها در ارتباط با میز خدمت و اجرای منشور حقوق شهروندی نیز مورد تاکید قرار دارد.
مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر نیز از دستگاه‌های اجرایی خواست در اسرع وقت به سامانه قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات بپیوندند و ضمن رصد درخواست‌های مردم به آنها پاسخ به موقع دهند و اطلاعات خواسته شده را در اختیار متقاضیان قرار دهند.
تاکنون 7 شهرداری استان بوشهر به سامانه قانون انتشار متصل
اسماعیل کاظمی افزود: تاکنون 7 شهرداری استان به سامانه قانون انتشار متصل و فعال شده‌اند و از سایر شهرداری‌ها نیز می‌خواهیم در کوتاه‌ترین زمان نسبت به اتصال به سامانه در راستای قانون اقدام کنند.
وی یادآور شد: هم اکنون میانگین زمان تحویل اطلاعات خواسته شده در سامانه قانون انتشار توسط استانداری بوشهر هفت روز است.
مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر گفت: دستگاه‌ها بر اساس قانون انتشار ملزم هستند کمتر از 10 روز اطلاعات خواسته شده ( بدون طبقه‌بندی) را به متقاضیان حقیقی یا حقوقی ایرانی تحویل دهند.
انتهای پیام/190/ش